Ventilátory

Rozhodl jsem se, že změním názor na použitou vrtuli v předním ventilátoru. Proč už nechci radiální ventilátor s dopředu nařivenými lopatkami? Jednoduše proto, že tento typ ventilátoru

  1. požaduje aby výstupní prostor tvořil hlemíždě, jinak nepracuje efektivně, nebo nepracuje vůbec. Výstupní prostor je součástí funkce ventilátoru. Jenže ve Volvu je přece v přendím topení pouze válec ze kterého unikají 2 trubky. Ty jsou sice skoro jako hlemížď, ale není to ono.
  2. při určitém tlaku přestává pracovat a dojde ke ztrátě vztlaku (stall situace). Pak přestane foukat vůbec. Dělá hluk od turbulence. Žere ještě víc proudu než normálně.

Původní ventilátor má rovné lopatky, což je super, protože se minimálně zanáší. Ale nemá ani moc výhod. Takže jsem se rozhodl nakreslit a vytisknout backward curved fan.

Tímto typem ventilátoru se nedá nic zkazit. Nedává tolik objemu jako forward curved typ ale pracuje za každého tlaku. Nevyžaduje aby výstupní prostor byl šnekový, ale snese ho. A přední topení se svými ofuky skel, kdy vzduch jde ůzkou hadicí do prostoru mezi plechy v kabině a pak úzkými kanály na okna, vyžaduje podle mě poměrně velký tlak, aby tam vůbec něco prošlo a bojím se, že ventilátor s dopředu otočenýmí lopatkami bude často v stall situaci, když si pustím vzduch na okno a dám maximální otáčky. Nakonec pak to bude méně foukat než na otáčky nižší, což by bylo blbé a to se mi s dozadu otočenými lopatkami stát nemůže.

Takže co nevidět začnu kreslit desing a tisknout.

A zde trochu populární teorie: https://www.rs-online.com/designspark/fan-types-why-choose-a-backward-curved-centrufugal-fan