Jeden už starší report

Report točený ve čtvrtek najdete níže. Dneska už neplatí to, že trubky unikají. Všechny se povedlo převařit tak, že jsem neviděl už žádné ani mikrobublinky. Příští live session bude o montáži na auto a instalaci elektrických kabelů. Tím by měla být bedna s kondenzátorem, kompresorem a ventilátorem alias „klimabox“ hotová.

Vyzkoušíme taky fungování elektrického kompresoru a pustím se do propojení se zásobníkem chladiva, což bych chtěl udělat zase trubkou. Použiju trubku 10×2 prestože mám i 8×1, která se běžně používá v autech, ale nejsem automobilka, takže řešit hmotnost a spořit na trochu hlíníku nemusím. Obě trubky mají stejnou světlost. Mohl bych použít i 8×2 ale to si myslím, by už mohlo být dost restriktivní, ale kdo ví. Možná že 4mm díra by nakonec nebyla problém, protože kolik toho chladiva tam asi proudi? Ví to někdo, kolik litrů běžně do výparníku protýká?  Asi by nebyl problém, kdyby byla trubka restriktivní z pohledu, že by to tam teklo pomaleji, ale problém by nastal v tom, že změna tlaku by nenastávala za expanzním ventilem ale někde v potrubí před ním a chladilo by to jinde než má.  I když úplně jistý si nejsem, menší trubka znamená rychlejší reakci klimatizace po zapnutí kompresoru, ale ve srovnání s objemem kondenzátoru a potrubí mezi ním a kompresory asi rozdíl zda budu mít světlost potrubí 4 nebo 6 mm je zanedbatelné. A zde je report, ať vidíte to co mi zabralo týden práce: